maanantai 28. tammikuuta 2013

Koti, kerho, kaalipata ja kiisseli


No nyt on mun uusi koti virallisesti katsastettu koko Herkun ja Koukun voimin. Läpi meni. Tein, mitäpä muuta, kuin vaivaamattoman leivän, joka muuten herätti keskustelua. Välillä toisilla onnistunut, välillä ei, hmm. Tämä oli onnekas.


Ja kaalipataa! Pirkan luotto-ohje, riisi vaan vaihtui ohraan ja liha suppiksiin.


Joku oli ottanut omat juomat mukaan.


Olin saanut ystävältä mansikoita, niistä tempaisin jälkkäriksi kiisselin. Pala kesää keskelle talvea.


Ja kyllä siellä vähän tikuttiinkin juoruilun lomassa.


Sitten alkoi jo tulla väsy ja kerholaiset suuntasivat koteihinsa. Kiitos taas ihanat.


12 kommenttia:

  1. Onnea uuteen kotiin! Seinä on huikea ja tuo Paapiin pöllö niin hurmaava :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo aluksi vähän vierastin tuota seinää, että onko liian raju, mutta ei se kyllä ole nyt kun on tovin sitä tuijotellut :) Ja joo, Paapiin pöllö on mun lemppari!

      Poista
  2. Minne sä olet muuttanut, kun noin idylliseltä vaikuttaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä täältä Helsingistäkin idyllisiä puutaloalueita löytyy :) Vallilaan päädyin!

      Poista
    2. Mahtavaa! Ainoa puutalomeininki, joka mulla tulee Helsingistä aina mieleen on Käpylä, mutta siis Vallilastakin löytyy idylliä, kiva tietää :)

      Poista
  3. Meillä on jääty koukkuun tuohon pataleipään - toistaiseksi onnistunut joka kerta :-) Olen kyllä minäkin kuullut tapauksessa, joissa ei olisi onnistunut. Syytä en ole keksinyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No samoin, koukussa olen! Ja joo, itsekkin olen pähkäillyt miten se ei voi onnistua, heh. Yhden jutun olen ainakin huomannut, jos ei pyöräytä leipää kunnolla jauhoissa ennen kuin iskee pataan niin sitten voi meinaa jäädä kiinni reunoihin.

      Poista
    2. voi kuulkaa, tässä voi epäonnistua lukuisin eri tavoin. itse kokeilin leipää vasta kerran, ja mokasin ilmeisesti esim. kohottamalla taikinaa jääkaapissa (mistä sain senkin päähäni!?) ja paistamalla liian vähän aikaa (ei siinä nyt ehtiny kelloa niin seuraamaan). mutta en luovuta vielä.

      onneksi sain nyt maistaa onnistunuttakin versiota, ja vielä maailman ihanimmassa kodissa ja parhaassa seurassa! kiitos!

      Poista
    3. Hmm, oon mä kyllä nähnyt jossain sellaisenkin ohjeen jossa taikina on yön yli jääkaapissa että ei se ihan hatusta ole vedetty. Mutta oli siinä reseptissä musta jotain muutakin eroa. Mulla toi oli yön yli kylppärin lattialla (lattialämmitys!). Paistoaika on kyllä hyvä olla jokseenkin oikea :) Älä luovuta!

      Poista
    4. joo mää oon aina joskus kohottanu taikinaa yön yli jääkaapissa, siksi se varmaan nytkin sinne eksyi. mutta niissä muissa taikinoissa on ehkä ollut enemmän hiivaa. meijän kylppärin lattialla on tällä hetkellä hernefarmi (älä kysy...), mutta seuraavaksi leipätaikinakohokas!

      Poista