torstai 19. syyskuuta 2013

Hapankorppupihvit

Onko se leipä vai onko se pihvi? No se on leipäpihvi! Onko siinä järkeä? No on! Tai ei! En osaa sanoa! Kyllä minä tykkäsin!

IMG_0560

Hapankorppupihvit
100 g hapankorppuja
70 g juustoraastetta
1 kananmuna
2 rkl ranskankermaa
n. 0.5 dl maitoa

Murskaa hapankorput, lisää juustoraaste, kananmuna ja ranskankerma. Hienonna seosta edelleen tehosekoittimella. Lisää maitoa vähitellen kunnes koostumut on sopivasti koossapysyvä. Hapankorppusattumat sallitaan. Taputtele pihveiksi ja paista keskilämmöllä voissa muutama minuutti molemmilta puolilta. Tarjoile heti.

Suositellaan hapankorppujen ystäville rapsakan fetasalaatin kera.  

12 kommenttia:

  1. Insanity. Pitää kokeilla välittömästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus sitä vaan vintti pimenee kyökissä. Ne on nämä pimenevät syysillat, virikkeet on vähissä.

      Poista
  2. Innovaatio, mahtavaa! Siihenhän vois kasata päälle jotain tahnaa ja tarjota aperitiivin kera.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jotain sellaista suomalaiskansallista alkupalaa tästä tulisi! Silli ja kossu -linjaa?

      Poista
  3. olen sanaton. paitsi että paistetaanhan vaaleasta leivästäkin köyhiä ritareita, että sikäli. niitähän vois olla jälkkäriksi! ja alkupalaksi bruschetta. karppaajan unelma.

    VastaaPoista
  4. Eka mä olin et ei, mut sit mä olin et hei jooooo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niiiiiiiiin. mä olin eka et hei joo, sitten että no ei tod, ja sitten taas joo. kamalasti herättää erilaisia näkemyksiä nämä!

      Poista
  5. En osaa sanoa! huutomerkillä on osuvasti sanottu. Mielenkiintoista. eiku!

    VastaaPoista
  6. Luovaa hulluutta! Ihanaa :D
    Tuota täytyy joskus kokeilla. Ehdottomasti!

    VastaaPoista