maanantai 31. tammikuuta 2011

Wiu wau villasukat!


Kuten aktiivisimmat lukijat (moi äiti) ovat ehkä huomanneet, mä olen enemmän herkku- kuin koukkuihminen. Mutta aina välillä sitä saa jotain aikaan puikoillakin, esimerkiksi silloin kun joulu lähenee ja on saanut hellävaraisen vinkin aiemmin että "tee mulle villasukat". Vinkkiin vastasin että jos nyt aloitan, vuosi 2013 voisi olla realistinen valmistumisaika.

Mutta niin vaan kävi että sain kuin sainkin sukat valmiiksi. Epäsymmetrisiin raitoihin innosti Handepanden ihanat lapaset sekä laiskuus laskea rivejä. Sukat ovat samankokoiset ja oikean omistajan jalassa vieläpä sopivan kokoiset (kuva hämää monella tavalla).


Lanka oli Isoveljeä ja puikot sellaiset paksut.

6 kommenttia:

  1. Sää oot Jytis mun suosikkineuloja! Sulta lähtee aina jotenki niin ennakkoluulottomasti syntymään näitä neulomuksia. Ja hirveellä vauhdilla ne aina sitten edistyy!

    VastaaPoista
  2. mun mielestä ei pitäis myöskään aliarvoida valkoviinin merkitystä näiden sukkien valmistumiseen.

    VastaaPoista
  3. Handepande, hihii, mä melkein liikutuin näistä kehuista :)

    Ja ellu, sä olet ihan oikeassa, valkoviini, tuo salainen aseeni. Ja mähän innostuin aloittamaan tuosta samasta mustasta langasta säärystimet jotka tarvisi vähän vauhtia eli pitäis varmaan järjestää tällainen Herkku ja Koukku after dark -ilta taasen..

    VastaaPoista
  4. Wiu wau, jo on ässät sukat! Yhdyn myös Handepanden sanoihin: hyvin kuvailtu Jytistä neulojana!

    VastaaPoista
  5. Kukapa se on säännön sanellut, että molemmat sukat pitää olla prikulleen samanlaiset. Tästä sain idean, kun itse olen neuloja, joka toista samanlaista ei haluaisi enää neuloa.

    VastaaPoista
  6. Kiitos Hertta! Ja Anonyymi, sukkien saaja ei itseasiassa ollut edes huomannut että raidat eivät ole symmetriset :) Joten tunteella vaan!

    VastaaPoista