tiistai 27. joulukuuta 2011

Koukuttavat patalaput



Lisää joululahjapaljastuksia! Mä koukkusin patalappuja! Ja olen siitä aika tohkeissani! Siis pitkästä aikaa sain itseni käsitöiden pariin. Olin ihastunut näihin Ellun tekemiin patalappuihin jo aiemmin, ja päätin että nyt opettelen tämän mystisen koukkuamistekniikan. Joka oli ihan superhelppo. Opastusta löytyy Ylen sivuilta. Mulla oli 4 1/2 puikko ja lankana Isoveli. Tykkäsin tosi paljon tuosta jäljestä jota koukkuamisella syntyi. Myös mukavan paksua ja jämäkkää, oivallinen tekniikka patalappuun.

6 kommenttia:

  1. Onpa tyylikkäät! Jospa minäkin saisin vihdoin aikaiseksi kokeilla koukkuamista. Pakko kai se olis, kun koukkua tässä herkun ohella niin ollaan.

    VastaaPoista
  2. Joo tähän koukkuamiseen on tutustuttava jossain välissä! Just tilasin eilen parit virkkuukoukut nettiputiikista, ja tovin katselin koukkuamiskoukkuja siinä kans, enkä sit niitä kuitenkaan tilannut.. dääm! Ois sittenkin pitänt! Voi katumus :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos! Joo suosittelen kyllä tutustumaan tuohon, se todellakin on koukuttavaa! Meinasi aluksi vaan tulla käsi aika kipeäksi, ilmeisesti innoissani puristin koukkua vähän liian tiukasti :)

    VastaaPoista
  4. jytis oon kyllä aika ylpeä susta :)

    VastaaPoista
  5. Hienot patalaput! Taito-lehdestä (ei ihan viimeisimmästä) löytyy ohjeet myös koukuttuihin pellavaisiin pefletteihin, jos enempi koukkuaminen kiinnostaa :)

    VastaaPoista
  6. Ellu, sniff, kiitos :) Ja kiitos koukkulainasta, pakko kyllä hankkia oma.

    Helena, pefletit, uuuu! Hämmentävää ja kiinnostavaa!

    VastaaPoista