tiistai 7. lokakuuta 2008

Elnasta uusi ystävä?



Olen kypsytellyt tätä ompelu-koneasiaa jo pidemmän aikaa, ja nyt tuntuu melko vahvasti siltä, että voisin hankkia oman koneen.

Hulluilla päivillä näyttäis olevan kaksi konetta myynnissä lauantaina. Molemmat ovat Elna-merkkiä, mutta hinnassa ja ominaisuuksissa on rutkasti eroja. Elna 1000 maksaa 199 euroa ja siinä on 12 ommelta. Elna 51oo puolestaan maksaa 449 euroa ja siinä on jopa 30 ommelta.

Olen nyt vahvasti kallistumassa kalliimman puoleen. Elna 5100 nimittäin on Suuri Käsityö -lehden testivoittaja 9,5 pisteellään. Ja myös eräs kemiläinen ompeluasioista mua paljon enemmän tietävä sanoi, ettei alle 200 euron konetta edes kannata ostaa.

Mitä mieltä olette? Kuinka paljon olette omistanne maksaneet? Mitä merkkiä koneenne on? Kannattaako koneesta pulittaa noin paljon?

Mulla on tässä muutama päivä aikaa miettiä asiaa. Se tietäis sitten kovin aikaista aamua lauantaina ja äkkirynnäkköä Stockan viitoskerrokseen. Huh. Jo etukäteen.

Kuva Elna

3 kommenttia:

  1. Elna kyllä näyttää todella symppikseltä! Mulla ei ole kokemusta ompelukoneiden ostosta tai omistamisesta mutta ehkä lähtisin satsaamaan siihen testivoittajaan, sitten kun kerran ostaa niin on sitte se 30 ommelta!

    VastaaPoista
  2. joo-o, kyä se nyt näin taitaa olla, et testivoittaja sais multa kodin. tosin aika paljon hirvittää, et kuinka monta muuta muuta hullua on siellä aamulla hullun aikaisin.

    se toinen olis ollut väritykseltään valko-pinkki, mutta ei se ulkonäkö, kai.

    VastaaPoista
  3. Mä en tiedä tarvitseeko mun edes omasta koneesta mainita -peruuttava malli. Muuten olis hyvä: vanha, mutta jämäkkä, kierrätetty malli. Sopis mun tarkoitusperiin, jos kulkis oikeaan suuntaan.

    Ehkä mäkin nyt otan yhteyttä siihen korjaajaan, jotta saan uudet verhot ikkunan. Ja Hertalle suosittelen uskomista kemiläiseen ammattilaiseen ja siis kalliimpaa vaihtoehtoa. Aikomuksenani tietysti tulla lainaamaan muutamat ompeleet.

    VastaaPoista