keskiviikko 9. joulukuuta 2009

Joulukalenterin luukku 9

Asuintoveri halusi tehdä joulukalenteriimme yhden luukun, ja koska omat joulujuttuni ovat niin sanotusti vähän vaiheessa, sopi se minulle paremmin kuin hyvin. Tässä postauksessa kuvat ovat pääasiassa, joten antaa niiden puhua puolestaan.

Paljastetaan nyt silti sen verran, että kyseessä ovat origamit, näissä väreissä vieläpä aika jouluiset. Voi ripustaa kuuseen tai asetella ikkunalaudalle - tai ihan mihin vaan nyt haluaa.

Tässä taitteluohje nro. 1: näin teet origamin rakennuspalikan.


Taitteluohjeessa nro. 2 näytetään, kuinka rakennuspalikat yhdistetään.


Ja lopputulos voi näyttää vaikka tältä.


Antoisia jouluaskarteluhetkiä!

7 kommenttia:

  1. Hihii, mä kokeilen kyllä heti! Paperilennokit on nyt historiaa, heittelen tylsiä palaveripuhujia tuommoisilla pallukoilla.

    VastaaPoista
  2. No wo-ou! Mä oon yrittänyt tehdä vähän vastaavaa origamia viime jouluna, mutta hermo meni: tein varmaan satoja taitoksia ja sain aikaiseksi epämääräisen möykyn. Mutta ehkä mun pitää koulia mun kärsivällisyyttä ja yrittää vielä kerran, nää on niin hienoja!

    VastaaPoista
  3. Mun kärsivällisyys ei riitä näihin, mutta hienoja ne kyllä on. Onneksi asuintoveri tykkää tehdä näitä: mä voin sitten tilata niitä vaan eri väreissä!

    VastaaPoista
  4. Ope ope mulla on kysymys. Taitetaanko tuon kohdan 8 jälkeen sitten sen kolmion tavallaan yläosa sitten sen alaosan päälle, että saadaan se seuraava kuva? Näin olisin tulkitsevinani siitä lopputulemasta.

    Montako palasta tarvitaan joulupallon tekemiseen?

    VastaaPoista
  5. innostuin tästä aamulla työpaikalla niin, että rupesin oitis post it -lapuista taittelemaan prototyyppiä. eihän siitä mitään tullut kun kokoukseen oli kiire, mutta pitää yrittää paremmalla ajalla uudestaan!

    tämän vuoden joulukorttiaskarteluissa oon vähän origamihenkistä juttua kehitellyt, toki huomattavasti tätä yksikertaisempaa. yritän saada näytteitä tännekin.

    VastaaPoista
  6. Ope vastaa:

    Kun olet tehnyt taitokset (huom. 2) nro 8, avaat siivekkeen ja sinulla on nro 9.

    Alemmassa kuvassa noi siivekkeet yhdistetään kuvan osoittamalla tavalla.

    Isoon joulupalloon tarvitset 30 palaa, pienempään 12 ja kuutioon 6. Auttoiko?

    VastaaPoista
  7. Joo, kiitos Hertta ja asuintoveri!

    VastaaPoista