maanantai 15. maaliskuuta 2010

Huivikausi jatkuu

IMG_5298

Joku ihme huivikausi! Voisi välillä jotain muutakin ottaa puikoille. Tämän huivin pakertamista puoltaa kuitenkin se, että homma oli aloitettu jo puolisen vuotta sitten. Olin jaksanut vääntää huivin keskiosan ainaoikein-osuuden valmiiksi, mutta pitsireunuksen olin ilmeisesti katsonut ylivoimaiseksi hankkeeksi ja siirtänyt koko höskän marinoitumaan laatikkoon. Tarmonpuuskassani sitten viime viikolla sen sieltä kaivoin esiin ja tein kiukulla loppuun.

Ei vaan, ei siinä kiukuta sitten tarvinnutkaan. Oikeastaan se oli aika kivaa. Milloinkas neulominen ei olisi.

IMG_5189

Malli: Wool Peddler's Shawl by Cheryl Oberle (rav link)
Lanka: Pirkanmaan kotityö Ohut Pirkkalanka
Puikot: 3.5 mm

2 kommenttia:

  1. Sä Handepande aina salamyhkäisesti kerhotapaamisissa neulot jotain, joista sitten myöhemmin paljastuu vaikka minkälaisia ihania huiveja. Niinku nyt tämäkin, voi että!

    En ole vieläkään opetellut/tajunnut, miten huivi neulotaan keskeltä alkaen, mutta mä ehkä pakotan sut tai Ellun opettamaan mua kädestä pitäen ensi tapaamisessa.

    VastaaPoista
  2. no täähän on huippu hieno! mulla kyllä ois vaikeuksia tuon ainaoikein-pätkän kanssa, pitseissä pysyy mielenkiinto jotenki paremmin...

    hertta, siinä vaan sompuroidaan virkkaamalla pieni mytty ja sitte otetaan siitä muutama silimukka ja ruvetaan tekemään. emmääkään tämän syvällisemmin ohjeita oo tajunnu, mutta kyllä todistettavasti huivi on silti ruvennu syntymään! ja siis kokemusta on toistaiseksi tasan yhdestä keskeltä alotetusta huivista, joka ei sekään oo vielä valmis...

    VastaaPoista